Pražské výlety

Vojtěch Urbánek

"Utajené" perličky matičky Prahy - aneb o čem neví ani Pražáci

Když se řekne Praha, každému, ne jenom cizincům a mimopražským, se vybaví hned hrad, Václavák nebo Karlův most. Ale Praha nejsou jenom tyto neznámější stavby. Ze školy mám spoustu kamarádů, kteří z našeho hlavního města nejsou, a bohužel nemají takového času, aby se mohli jen tak procházet. Tudíž když jsem se jich zeptal, jestli neznají tohle nebo tuhle stavbu, dostalo se mi negativní odpovědi. Nic, co by se nedalo čekat. Ale když jsem se zeptal nějakého Pražáka, a ten mi odpověděl stejně, to už nebylo tak příjemné zjištění. Když jsem někoho vzal jenom od Malostranské přes Kampu k památníku pod Petřínem, nestačil se divit, se slovy, že za ty dva roky, co tu studuje, tu nebyl ještě ani jednou. A nebyl sám. Jsem zastáncem faktu, že nepražni znají naše město skoro líp, než my, rodilí Pražáci, což je mi trochu líto, protože Praha je podle mě, hlavně architektonicky, jedno z nejkrásnějších měst na světě. A jelikož teď bydlím přímo v centru, na starém městě, a občas pořádám (převážně pro své známé a spolužáky, ovšem rád uvítám každého) městské orientační běhy po historickém centru, a miluju procházky po městě, rozhodl jsem se, že bych mohl některé místa zdokumentovat, a ukázat tak lidem i místa, o kterých neví ani 90% mladších (a střední generace) obyvatel naší metropole. Jenom se zkuste někoho zeptat, kde je pražské jezulátko. Chtěl bych, aby to mělo formu takového cestopisu malého, který by měl slaďovat fotky, historická fakta (ovšem na ně moc nespoléhejte, jelikož to neni wikipedie), a občas nějaký příběh.

19.3.2012 v 19:21 | Karma článku: 22.95 | Přečteno: 1817 | Diskuse
Počet článků 5 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1008
"Nothing is so embarrassing as watching someone do something that you said couldn't be done." - Sam Ewing